söndag 1 februari 2009

Får jag presentera hetaste KALen?




Nu är det dags att släppa årets hetaste Knit-Along;

V I N T A G E S T I C K N I N G
K A L 2 0 0 9




Ring alla du känner, skicka brev till de bredbandslösa och framförallt; posta detta på din blogg!!!!! (snälla, det skulle vara så roligt om vi blev många)

Här finns bloggen.

Man måste inte sticka chica lady sweaters utan vantar, sockar, tekannevärmare eller påskpynt går lika bra! Enda kriteriet är att beskrivningen ska vara mer än 25 år gammal. KAL-bloggen länkar till många gratismönster men det är nog heller ingen dum ide att se igenom sina gamla mönster, gå hem till mamma eller om man är ännu yngre, svänga om mormor och leta fram nåt coolt från vinden.

Ock glöm inte, vi har heeeeela 2009 på oss. Slow knitting for everyone :-)




VARMT VÄLKOMNA

5 kommentarer:

Anna sa...

Baby, jag är med! Förstås!

Efwa - Medea sa...

Det låter ju jättekul! Jag tror jag ändrar modell till min svarta kofta och stickar den ur nåt vintagehäfte jag har nånstans.

Textil stil sa...

Oj oj oj vad spännande detta låter.Och hela 2009 på oss. Jag är med! Nu gäller det att leta fram något riktigt tjusigt gammalt mönster.Jag tror jag börjar leta på mammas vind! Ha det fint!

PetraO sa...

Vad roligt - självklart är jag med! (framförallt med tanke på att jag har hela året på mig...)

Pernilla sa...

Jag vill vara med. Hur gör jag, förutom letar upp mönster och stickar förstås.