söndag 8 februari 2009

Rose Red och stickväskor

Jag tror jag har växtfärgat 2-trådigt i en julröd färg som skulle passa utmärkt till den här :-)




För lite att göra? Känner att det är dags att gå in i en FO fas...

Igår kväll EXPRESS-sydde jag två små stickväskor. Jag har aldrig symaskinen framme (förenat med livsfara här hemma hos tvååringen) men när den nu stod uppställd för att sy mammas vackra vävda linnegardiner (måste bloggas vid tillfälle) så passade jag på att sy ihop ett par av resttyget från köksgardinerna. Jag skulle gärna vilja ha vackra väskor med broderier och fina färgkombos, men de här duger iaf bra mycket bättre än plastpåsedjungeln!!



Give a hoot åkte direkt i den enda :-)

10 kommentarer:

Mot nya tider sa...

Tyckte att de stickväskorna var ganska tuffa emd sina fiskar :)

Tack för förklaringen , jag kommer i morgon ja!!! :)

Blipp sa...

finafiskar o fin basker!

Mot nya tider sa...

Här kommer ne fråga till, du har tidigare lagt ut en youtubefilm, hur gjorde du??

Åsa sa...

Glöm inte det matchande läppstiftet!

Efwa - Medea sa...

Vilka fina fiskar!! och baskern är verkligen fin.
Vad är "stich in time" som du skrev om inne hos mig?? Jag vill veta =D

Efwa - Medea sa...

JO, du har rätt. Jag är såld. Kopplade bara inte direkt. Såg att den var slut på amazon i USA... Men den trycks kanske upp igen. VILL HA men borde kanske hejda mig. =)
Nu tillbaka till målningen, vilket är mitt uppdrag idag.
/Efwa

Kristina sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg! Hoppas att du hinner med det mitt i alla studier. Ha det bra!

miastick sa...

Å, är du redan igång med de vantarna? Jag vill också! Men nu ska här avslutas lite först.

Annika Odelstav sa...

Juste mössa, den klädde dig!
Och väskorna skulle jag med vilja ha :-)

Annika Odelstav sa...

Oooops, det ser jag när jag tittar närmre, fast det var lite likt...
Har tittat på två vintagemönster till, en bäddjacka som skulle passa i puderrosa... gör ett inlägg på kal:en