tisdag 10 februari 2009

Produktiv

....inte för att jag färdigställ något men jag har kommit en bit på nåra projekt iaf :-)

Först ut vintagestickningens 3-hour sweater som fick en fin knapp från knappkarlsson idag. Det ni ser på bilden är stickat på 2 timmar och 15 minuter. Som vi redan räknat ut kommer det ta mer än 3 timmar ;-) Men snabbt går det!!





Give a Hoot behövde oxå knappar men HUGA, det var inte lätt att hitta knappar i den här obefintliga storleken! (vanten är i barnstrl) Pärla hade ju gått annars men jag ville gärna ha riktig knapp, det kändes som det skulle till helt enkelt! Nu ska andra vantan bli klar så är det någon liten som blir glad sen...



Utöver dessa kom jag en bit på mitt skolprojekt idag. Det här ska bli ett Ipod-fodral tänkte jag. Har jag berättat om projektet förresten? KULTURHISTORISKA FRAMTIDSPERSPEKTIV? Jag har valt stramaljbroderi och gjort en liten förstudie på det nu. Min tanke är inte, som mitt tidigare inlägg kanske insinuerar, att eleverna ska få moderna motiv att brodera, utan att de själva ska välja motiv och skapa diagrammet. Framtidsperspektivet ligger i den teknik som nu är tillgänglig för alla (se exempelvis microrevolt)

Men jag måste ju illustrera ett tänkt objekt på något vis så i första provet broderas Super Mario Ups :-)




Och förresten är jag nyförälskad. I sherry. Tack Erica, för att du presenterade oss!

/J

2 kommentarer:

Honungsboden sa...

Du är ju bara så produktiv och blogga hinner du också. Började skriva på min Ryahistoria idag, men känner mig helt slut. Har inte ätit middag ännu. Håller med om sherryn, en ny tantig(?!) favorit!
Vi ses! Kram på dig!

ANNEPÅLANDET sa...

Det blir spennende å se hvordan det går med 3-timers genseren!
Og vottene ble fine! Jeg brukte dukke-knapper, kjøpt på Panduro e.l.

Spennende prosjekt du jobber med. Sløyd på skolen er ikke hva det engang var...