fredag 6 februari 2009

Nya projekt

eller; jag vägrar göra klart mina gamla innan jag får starta nya ;-)


Äsch, det var en garnköpardag helt enkelt!



3 nystan petroleumblå Alaska blev det. Varför har ingen berättat för mig om ugglorna tidigare?? Var ju tvungen att testa. I varje fall vantarna! Funderar på tröjan med (ravelrylänk). hooohooo vad inbjudande den ser ut!!

Och vad tror ni om den här högen till 3 Hour Sweater och Vintagestickningen?


Två snabba projekt har tillkommit till min kaos-hög bakom soffan!

...men ack vilket härligt kaos det är :-D

8 kommentarer:

Anna sa...

Jamen shit så vackra garner du har köpt. Duktig flicka! Vantarna kommer förstås att bli fantastiska och fägen på rowan 4-ply är ju helt underbar!

annas alster sa...

Mm, vilka fina garnet. Det där alaskagarnet går jag ofta och tittar på, men har ingen användning för det just nu. Rowan 4-ply var jag och klämde på senast idag... otroligt vacker isblå färg!

PetraO sa...

Har du din kaos-hög BAKOM soffan, min ligger i soffan! Ugglorna är underbara och finns på min vill göra-lista också! ha en bra helg!

Emma sa...

Visst är garnköpardagar härliga dagar! ;)

Otroligt läcker färgkombination till 3 Hour Sweater!

Efwa - Medea sa...

Ska bli kul att se hur din 3hourSweater blir! Min fick heta "meräntretimmarströjan" för den tog mer än tre timmar.
Du har en utmaning i min blogg.
/Efwa

ANNEPÅLANDET sa...

Vakkert garn!
Så gøy at det er flere som strikker uglevottene! Datteren kom hjem og prøvde mine, de passet perfekt, så jeg må jo lage et par til til meg selv. Har allerede uglegenseren på pinnene. Og jeg må bare si - det går SUPERRASKT på pinner 6,5!

Er det virkelig mulig å strikke en genser på TRE timer??? Det hadde nok ikke jeg greid, jeg strikker så sakte (kommer kanskje av at jeg leser blogger samtidig...?) Fargen er nydelig - og pasteller kommer for fullt til sommeren, leste jeg i avisen i dag!

Janette Millbom sa...

Anne; jag måste nog räkna om gaugen på det mönstret. när jag följer gaugen blir vantarna stora nog till min sexåring.... pinner 6,5 låter bättre ;-)

skulle valt ett annat garn för sommaren kanske :-)

Medea: jag räknar med mer än 3 timmar, men jag kommer ta tid såklart ;-) funderade på att hoppa över swatchingen och bara kööööra :-)

/J

ANNEPÅLANDET sa...

Haha, hopp over swatchingen, det gjør livet mer spennende!!

Pinner 6,5 er på ugleGENSEREN. På VOTTENE brukte jeg 4,5. Bra jeg fikk fotografert og blogget vottene - for nå er de forsvunnet. Én tur på kino - og der ble de gjenglemt... Datteren var så lei seg, men jeg strikker jo stadig nye votter!