fredag 8 maj 2009

Plåtkruka

Inledningsobjektet på metallkursen.


Några studenter på slöjdlärarutbildningen har setts idka brutal-slöjd. Nu var det min tur. Jag hamrade och bankade och nitade och svor. Ut kom denna kruka. Blixtbilden förstör hela intrycket som vanligt men jag ska försöka komma med en vackrare när den är planterad.



Eftersom jag har nästintill svarta fingrar får min man plantera nåt fint i den, men tanken är då att något ska klättra upp för svärmors-tungorna och det som planteras i 'framluckan' ska hålla sig på plats, möjligen hänga över kanten.

Förövrigt väntar jag fortfarande på att antibiotikan ska sätta fart. Med bihåleinflammation bör det väl inte ta mer än fyra dar?

/J

6 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

wow vilken häftig! Ska bli spännande att se den planterad.
/Efwa

Pernilla sa...

Du gör så fina saker, både stickade och i hårdare material.

Anna sa...

svarta fingrar...haha! Ser kul ut! Borde börja bita inna 4 dagar, även om du inte blir helt frisk direkt.

Ullfull sa...

Så häftig! Ska bli kul o se den med ngn växt i!

Kristina sa...

Vilken fin design på en kruka. Det finns chans att det blir väldigt effektfullt med olika sorters växter i den. Bra!

ANNEPÅLANDET sa...

Snedig konsept! Du må vise bilder med planter i senere, det blir spennende å se. Håper du har blitt friskere - ikke gøy å være syk om våren!