lördag 23 maj 2009

3 hour sweater

Detalj.




Skrynklig.



Trots ett misslyckat resultat försöker jag se glad ut. Tröjan lägger på mig fyra kilo och man måste bära den med linne under. Vilket jag iofs fattat efter research på ravelry.





Fotografen skojar med mig så det lyckas ändå att se glad ut. Men den där knappen får nog bytas ut. Inte rätt modell för modellen, den viker sig så fult...




Okej, nu räcker det hörde du...





Jag har använt fyra nystan Rowan 4-ply och ett extra för den röda färgen. Det tog mig 10 och en halv timme om jag räknar allt pysslande runt omkring själva stickandet. Gjorde om beskrivningen bara lite lite, rörde inte maskantalet men stickade allt på rundsticka, gillar inte att sy...

BLÄ, jag är INTE nöjd. Kanske funkar som värmande undertröja eller nåt.

---------------


Vad roligt med så positivt gensvar på mina stickbroscher!!! Kanske måste jag ha en liten tävling framöver? :-D


/j

11 kommentarer:

Åsa sa...

Jag tycker att både tröjan och bärarinnan är söta.

Amanda sa...

Kära du, det är inget fel på tröjan. Men ibland måste man lägga undan sina verk ett tag, för att sedan ta fram och då ändå tycka de är bra. Saknar ditt leende, härligt att se om så enbart på bild! Kram

Efwa - Medea sa...

Tröjan är ju superfin men jag hade lite samma känsla när jag gjort klart min och tyvärr har jag inte använt den en enda gång... Nåt fel är det. MEN din ser verkligen fin ut.

SF sa...

Den är ju jättefin tycker jag, men ibland känner man bara inte själv för vissa saker.

ANNEPÅLANDET sa...

Kjempefine brosjer i forrige innlegg! Er omponert over alt du lager, men enda mer imponert over selve idéene!

Syns genseren ble fin jeg! At det er mulig å strikke en genser på tre timer, virker helt utrolig syns jeg, ja selv 10,5 timer er jo superraskt. Tretti timer hadde passet bedre for meg, med mitt snegletempo... Men hvis det er sånn at man legger på seg fire kilo av den, er det definitivt ikke modellen for meg... :-(
Jeg behøver noe som FJERNER fire kilo - meld fra om det skulle dukke opp noe sånt!
Ha en fin søndag!!!

Stina sa...

ja tyvärr är den kanske inte den mest smickrande tröjan som designats, men din är inte så pjåkig ändå!

Dödergök sa...

Jag förstår precis hur du menar, jag tycker att du är jättesöt i tröjan men det är något skumt med modellen. Jag har en känsla av att det ofta är så med vintagemönster, de är ofta superfina på bilden och i teorin men de passar ändå inte oss nu för tiden.

Dina broscher är verkligen superfina!

Annabell sa...

Visst, det var jag! Jag tycker tröjan ser fin ut och jag gillar brocherna!

Anna sa...

Tycker du är snygg i den. Ursnygga färger och fint med knäppningen (jag tycker nog också att knappen skall bytas). Tycker också, förutom det om tröjan, att du ska ha en tävling med de där broscherna!

frisky frog sa...

Jag förstår precis hur du känner. Ibland blir det bara inte "jag". Jag vet att det inte hjälper, men jag tycker att du är hur snygg som helst i den. 10 timmar låter nästan för bra för att vara sant...

avstånd sa...

Är det tröjan du tog tiden på för ett tag sedan? Den blev ju jättesöt!!! Köpa..?