söndag 10 maj 2009

I ♥ mina bästisar + mannen

Mina bästisar har nyligen fyllt år. Jag har legat sjuk länge, men lyckades ändå knepa ihop något. En gavs igår och en idag. Och det första övningshjärtat fick min älskling i en av hans favoritfärger.



















Hur kom jag på detta då? Jo, jag ville ha något litet projekt att komma igång med lite amigurumi. Behöver verkligen öva på virkbeskrivningar. Jag hittade det här lilla hjärtat och idén till halsband föddes. (faktiskt oxå örhängen och det kommer förhoppningsvis...)

Visst blev det bra presenter till bästisar?

/J

12 kommentarer:

Annika Odelstav sa...

Grymt söta! Den lilla pärlan var jättefin som avslutning.

Efwa - Medea sa...

Vad fina de ser ut! Hjärtegulliga.

Textil stil sa...

Å ett sånt rött hjärta skulle jag gilla ha hängande runt halsen.Fin ide på presenter!

ANNEPÅLANDET sa...

De ble kjempefine! Og den grønnprikkete esken var bare sååå søt! Jeg fikk ikke linken til å virke, men jeg har en oppskrift som ligner et sted - så kanskje det blir neste hekleprosjekt her. Nå ble jeg så inspirert!

Efwa - Medea sa...

Jag blev så sugen igår kväll att jag satte igång o virka hjärtan jag med. Ska bara fästa trådarna så visar jag på bloggen.
Kram Efwa

Sillen stickar sa...

Supersöta! Jag blir inspirerad:)
som av det mesta du gör.
/Cilla

Anna sa...

Så fina! Blir alldeles glad. Gött att du är bättre!

m sa...

Så fint det blev med hjärtat i halsband!

Honungsboden sa...

Söta hjärtan vännen! FÖrsökte själv virka lite häromdagen, men är lite ringrostig. Kanske ska börja med ett hjärta jag med. Var fann du beskrivningen?

teresa sa...

Jättefina!
Lagom sjuk-projekt..

carina sa...

Å den som var din bästis!!!!!!
Jättefina halsvansmojänger. Ett fint kit med örhängena.Å du.. jag gillar faktiskt grönt oxå ; )

Carina

Åsa sa...

Ååå vad fina!