onsdag 27 maj 2009

Nya topen

Jag skulle ju in i en fas av AVSLUT men efter mitt första nu, 3 hour sweatern, så kan jag bara inte låta bli att starta nytt! ÅH VAD JAG ÄLSKAR MIN HOBBY! Tjohoooooo :-D

Så, jag har dessa framför mig;



Jag tog fram dom för att jag ville mini-KALa med Medea och sticka en buttercup. Nu har jag fått lite andra topar i sikte. Vilken kunde det annars bli?

Rusted Root? Kanske lite grov masktäthet för mitt garn...

Maud? Läknen ger inte så snygga bilder men kolla fler på ravelry, den är verkligen jättesöt!

Har någon något annat läckert att erbjuda?

Jag är iofs rätt sugen på buttercupen... ;-)


------------

Apropå något helt annat håller jag nu på att scanna alla broderierna från Cuba. Det får bli en följetong längre fram.

Och MISSA INTE min väns HELCOOLA bilder från sin klädkurs!!!


På återseende :-)

7 kommentarer:

PetraO sa...

Om det blir buttercup så är jag också med och kalar!

ankie sa...

Jag tycker "maud" var söt.
Men jag tycker personligen om de lite mindre lössittande topparna.

Stina sa...

jag älskar rusted root, den har jag haft på min att sticka-lista länge, men dom andra är också söta.

annas alster sa...

Buttercup var ju otroligt fin, och maud verkligen söt. Du bidrog med lite inspiration!

Efwa - Medea sa...

Glöm inte sticka stickprov bara. jag stickar med muskat och det är 18m istället för 22. har räknat om lite.
Ser fram mot att mini-kala med dig o Petra.

Agneta sa...

Har precis lagt upp till Buttercup i M&K lingarn så jag KALar gärna med er

miastick sa...

Jag är också med och kalar! Jag har ju till och med bloggat garnköp till den http://miastick.blogspot.com/2009/05/favoritfarger.html , så nu ska här börjas väldigt snart.