söndag 12 februari 2012

Mina fyra älsklingar - WIPs


Coir - en liten mössa i egen design.



Careless - moonlight sonata-sjalen i lyxiga malabrigo lace och kidsilk, med kommande angora-kant, som ska ersätta min long lost stulna tranquil leaves.


Pretty Square - egen design. Jag planerar att sticka ärmarna topdown med förkortade varv.



Nice all over again - (och då menar jag staden, inte trevligheten) Spetsmönstret i denna vintage-tröja är verkligen roligt och skönt att sticka!

Dessa fyra babes ska jag hänga med en vecka nu. Vi har sportlov och minst en av dem kommer bli färdig. Utöver det ska jag ägna ledigheten åt att förbereda min workshop. Ser fram emot stickfest i väst i mars! Ses vi där?

/Janette

4 kommentarer:

Madeleine sa...

Åh, vad mycket fint! :D
Det rosa garnet till sjalen är extra ljuvligt!

PetraO sa...

Vad glad jag blir när jag ser alla underbara färger! Kram

Cecilia sa...

Sjalen är så läcker, luftig,skir och härligt rosa!

Anonym sa...

Coir helt klart.