fredag 3 februari 2012

Är det sant?

Har jag verkligen lyckats sy ett plagg? Jag må vara slöjdlärare, men har sedan länge haft ett lite spänt förhållande till klädsömnad. En gång i tiden var jag nästintill expert, men ni vet hur vissa folk i vissa branscher bara kan döda all lust med sina armbågar? Nu håller det nog på att luckras upp :) Jag vill sy mer!









Tyg och mönster från Stoff och Stil i Bäckebol. Billigt härligt polyesterblandat "det gör inget om du klipper fel"-bomullstyg :) Dragkedja, eller blixtlås för er i övriga landet, på metervara och lite röd bomullsväv i fickfodret.

8 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Superfint!!

Emelie sa...

Skitsnyggt!

Dödergök sa...

Snyggt! Väldigt fint med de röda detaljerna.

Åsa sa...

Heja, heja!
Jättefin! Och väldans snygga tights/strumpbyxor. Matchar ditt läppstift gissar jag.

Jag är också otroligt sysugen.
Har tagit med mig jättefina provbitar av (mohair)sammet från jobbet, som jag tänkte sy necessärer av. Men jag har inte lyckats att hitta några bra dragkedjor. Tips, någon? Vill helst ha i guldmetall.

Call design sa...

Supersnyggt!

annas alster sa...

Va fint härligt och glatt!

Knitarina sa...

Snyggt! Gillar verkligen det röda som bryter av på ett chict sätt ;-)

Sanna sa...

Åhh supersnygg! Åhh vad jag skulle vilja gå en sykurs och lära mig sy lite enklare kläder.. =)

Kraaaaam
Sanna