fredag 17 februari 2012

Jag har gjort garn av garn!


Med den här lilla påtmaskinen gör man en Icord supersnabbt! Jag ska medge att det var lite krångligt i början, men så snart jag fick igång den gick det undan! Årets roligaste manick, helt klart! För en helt överkomlig summa dessutom!



Ni som känner mig vet hur mycket jag älskar bambu. Jag älskar det så mycket att jag t.o.m spinner i det, vilket _inte_ är lätt kan jag tala om. Nu har jag unnat mig sex härvor av finaste Sirdar babybamboo och gissa vad jag ska sticka av det? Jo, en annan älskling: Cascading leaves :)

Hurra för den fina lilla butiken Tummelisa som tillhandahåller allt detta!

P.S. Har ni inte upptäckt bambu ännu så gör det! Det håller formen tvätt efter tvätt, har en fin glans, är miljövänligare än bomull och antibakteriellt, och dessutom mjukt och varmt. D.S

8 kommentarer:

by Caloween sa...

Coolt! Har du köpt påtmaskinen hos tummelisa också? Jag vill köpa en sån! :)

by Caloweena sa...

Tack!!

Cecilia sa...

De är kul, de där! Sonen köpte en för sparpengar när han var liten och gissa vem som fick ta över när han tröttnat? :-)
Så, bambu är så bra? Jag får ge det en ny chans...

Missen sa...

Jag föll också för frestelsen idag. Köpte mig en så nu skall det "icordas". Bambu är fantastiskt och ag ska nog sticka Skruttan en lila sjal till sommaren/Marie
P.s Fin designe du har på etiketterna till dina makörer.

Sillen stickar sa...

Hejja dig! Kul att göra garn av garn:-)
Jag visste inte att du var bamboofreak, kul och tack för tipset! Hoppas vi ses snart!
Kram!

Anonym sa...

Oj, vilken rolig mackapär. Den ska jag kolla in någon gång.

Anonym sa...

Oj, jag blev genast jättesugen och ringde direkt och beställde en. Tydligen har de varit grymt poppis, säkert på grund av din finfina reklam, så jag väntar in nästa leverans! Jag är ofta i min makes garderob och lånar hans bambustrumpor, men nu måste jag ju testa att sticka i Bambu snart. Tack för en kul blogg!
Karin L "Yarnalized"

Anonym sa...

Men, hur har jag lyckats inte komma på det??? Min stora flicka tycker att ALLT sticks, men Baby Bamboo KAN hon väl inte tycka sticks...
Hon får en sista chans...
Tack för bloggen!