fredag 2 januari 2009

Tranquilgarnet blir till, lägesrapport 2

Fortsättning på förra inlägget där garnet spanns och virades upp på andean plying tool.

Ursäkta alla kassa blixtbilder. Det är den förbannade vintern och mitt tålamod som inte låter sig vänta på vackert dagsljus...

Jupps, jag tyckte det var knepigt att spinna direkt från APT (kanske funkar det bättre vid en spinnrock) så jag drog av armbandet och satte på mig det. Då funkar det fin fint :-) Dock ska nästa bli lite större i vir-omfånget så någon med större händer än mig också kan använda den. Är det tänkt iaf. Nåväl, så här ser det ut när armbandet sitter på (notera hur det avskavda nagellacket matchar med färgen på garnet *asg*:



När allt är tvinnat till förnöjelse hasplas det återigen av sländan, men nu på niddy-nodden.



Min lilla Ful-noddy räckte gott till provhärvan. Nu ska den bara kokas, misshandlas och torkas och sen tror jag det blir myyysigt :-)



Garnet är dock överspunnet, det vrider sig väldigt i härvan. Det ska nog gå att forma ut har jag läst, men frågan är om jag överspunnit det entrådiga eller tvinningen. Hur vet man det?

2 kommentarer:

Kristina sa...

Hoppas att du får bra resultat med garnet och att spinningen flyter på.

Åsa sa...

Jag HÄPNAR över din enorma produktivitet!
Har du ingen familj människa?! ;-)
En massa fina saker sedan jag var här inne sist...
Hoppas att ni har haft en skön jul- & nyårshelg!
Stor kram från Åsa