tisdag 30 december 2008

Lycka är...

...att komma hem med en alldeles egengjord Andean Plying Tool!! (instruktionsfilm här) Inget mer lila långfinger!




Det ingick inte i projektet egentligen men jag kunde helt enkelt inte hålla mig. Det är nödvändigt för testhärvorna jag ska spinna iaf ;-) Nu ska den provas och om den är bra ligger material till fem stycken till och väntar på att bli tillsågade....

_________________


Det var kusligt tyst på Klangen idag. Bara jag och en till där. Jag undrar hur i allsin dar mina studiekamrater hinner ha jullov? De lär ha planerat bättre än mig... När jag inte kunde använda maskinparken, (man måste vara två och min kursare hade inte kommit än), så kunde jag iaf snida till en mycket enkel variant av rysk slända. Det är tänkt att man ska vinda upp garnet runt 'medarna' och sen dra av dem från pinnen ooch ur tråden så ska man ha ett nystan. Sländan är alltså i tre delar. Men jag undrar om jag fått nystningen rätt?



Snurrar gör den iaf, om än lite wobbligt...

_________________

ÄNTLIGEN HAR JAG FÅTT UPP WARMING ERIKA SOM PDF! Och jag tror det ska kunna gå att länka på RAVELRY med...


/J

2 kommentarer:

Anna sa...

Baby, du är grym! Jag ställer mig i kö att köpa en av kommande fem tack!
Så himla vacker den ser ut, jag får lite andnöd.

PetraO sa...

Wow vad fina de blir! Jag var på Klangen i måndags alldeles ensam så jag fattar precis den ödsliga känslan! Gott Nytt År