torsdag 1 januari 2009

Lägesrapport

Jag har gett mig i kast med den vackra blå ullen från world of wool, tranquil. Fantastiskt tycker jag, hur den underbara färgblandningen spinner sig till ett sånt vackert garn, här entrådigt på mahogny-sländan.




Efter en liten testmängd spunnits upp är det dags att tvinna garnet, så jag hasplar av det på min nya Andean Plying Tool genom att låta sländan rulla i snabbt gjorda hål på mannens julklappskartong (Hush Puppie tofflor).




Här är hela mängden virad och nästa steg väntar; tvåtrådig tvinning. Jag ska testa att dra av garnet och sätta det som ett andean bracelet, men också att spinna rätt ifrån verktyget. Frågan är om jag börjar från verktyget kanske armbandet blir för tajt sen? Bäst att testa armbandet först...





Fortsättning följer!

2 kommentarer:

Drottning M sa...

åh vad vackert, det blå....

Mia sa...

Så smart grej du lagat dig. Långfingret brukar ju ligga risigt till om man har många meter garn. Helt super alltså, ska stjäla idéen och se vad jag kan snickra :)