onsdag 15 april 2009

Mock-up och två röda

Jag lovade visst en mock-up. Och här är den :-)







Det var roligt och lärorikt att jobba på det här sättet. Att bara kunna kasta sig på skräpmaterialet och inte behöva ta hänsyn till att det ska se snyggt ut i första taget utan bara få testa och lösa problem i rätt skala! Det var en rik variation av redovisade mock-uper från mina studiekamrater och i jämförelse kändes min stol rätt traditionell kan jag säga... :-)



Jag har startat nytt sticke med! Kunde inte hålla mig när jag hittade två härvor raggsocksgarn i en härlig röd nyans i mitt garnlager. Inte optimalt garn kanske, men det duger gott att prova modellen med, och min lilla tjej bryr sig nog inte ;-) Det blir en Juliet och jag har medvetet tagit tunnare garn och mindre stickstrl för att göra en barnstrl;




Jag måste också få visa de här vackra örhängena jag hittade i Skärhamn hos Tjörnslöjd på påskafton. Damen som gjort dessa frivoliteter heter Yoko Johansson. Vilket snyggt jobb va? :-)


5 kommentarer:

Helena sa...

Snyggt jobbat! Ska bli väldigt spännande att få se slutresultatet!

Anna sa...

så sjysst titel på inlägget! Nytt sticke som belöning för modellen eller? Så fina örhängen, har du hållit på med frivoliteter? Får nog låna en bok i sommar. Tack själv för samtal!

Pernilla sa...

Frivoliteter har jag aldrig begripit mig på, men resultatet blir ju fint. Hoppas du visar den riktiga stolen sen.

Åsa sa...

Det kommer att bli en superfin stol!
Stolen är nog den svåraste möbeln att göra.
Men, visst är det något speciellt med karmstolar?

Efwa sa...

Vilka fina örhängen. Vet inte om de skulle passa mig men färgen är läcker och de ser häftiga ut!!
Kram Efwa - Medea