torsdag 30 april 2009

Clessidrapaus


Nu har jag stickat troget på clessidran ett tag för att hinna ner till foten så jag kunde se om härvan räckte eller ej. När jag kommit så här långt är min halvprofessionella bedömning att garnet inte kommer räcka. Jag har alltså beställt en tredje härva Colinette Jitterbug.

3 X 130 + 29 kr frakt = 477 kr.

De dyraste knästrumpor jag nånsin stickat! Men smakar de så kostar det... :-D


Nu lägger jag dem åt sidan en stund och försöker avsluta 3 Hour Sweater, Ladies Jersey och Sveas Little Red Juliet. Ja, om jag inte tar bussen, då åker socksticket med såklart ;-)

12 kommentarer:

SF sa...

Men läckra blir dom! Du får sätta upp kostnaden på "nöjeskontot".

Pernilla sa...

De är verkligen helt otroligt snygga. Jag hade aldrig haft tålamod att sticka knästrumpor.

Helena sa...

Dyra, men jädrans såå snygga! De kommer vara värda varenda liten studiepeng:)

PetraO sa...

Skitsnygga helt enkelt! Ha en bra helg! / Petra

Dödergök sa...

Jisses vad snygga de blir! Jag älskar verkligen färgen och mönstret är redan en klassiker.

Mot nya tider sa...

Helt uuuunderbara, det är som en god isglass som bara smälter i munnen, riktiga godisbitar!

ANNEPÅLANDET sa...

Men så er det sikkert de vakreste knestrømper du noensinne har eid også! Og du er helt sikkert verdt hver eneste krone ;-)

Ha en riktig god helg!

Åsa sa...

Har du speciallackat naglarna för denna bild? :-)

Anna sa...

Jädrigt snygga!

Cloudberry sa...

Utrolig flotte strømper!!

Kristina sa...

Åh, jag såg maskinstickade knästrumpor på La Belle i Stenungsund för 650, så dina handstickade exklusiva, "skitdyra" strumpor, är ju riktigt billiga!

Anonym sa...

Konstverk!Jättesnygga och värt vartenda öre!!/Ella.