fredag 10 oktober 2008

Aj aj aj

Ska det bli fint måste jag visst lida pin. Jag skulle tagit kort när jag hade virat upp allt garnet med Andean plying, långfingret var alldeles BLÅTT och stod åt ett håll jag inte trodde var möjligt. Hur kom jag ens UR? :-) Det såg INTE lika avslappnat ut som den här;




Och när jag googlade efter en bild som den ovan, hittade jag ett verktyg för samma sak. Asså, hallå Klangen! Jag hinner inte göra metallinsekter, kappor eller skålar: Jag måste göra spinn-tillbehör! Andean plying tools och härvträn!! :-D Så här ser verktyget ut:



Genialt!

Det tog halva kvällen att tvinna så nu får härvan och misshandeln vänta. Men jag kan bjuda på en bild på mitt antagligen alltför överspunna garn i "andean bracelet"




Det kommer bli fint tror jag. För att va ett första. Jag hoppas det räcker till ett par muddar. Kanske i daisy stitch?

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra gjort!

Hälsar Ingrid