måndag 8 november 2010

Just nu...

..är jag sugen på att tvinna mitt sländspunna tranquil-garn. Redskapet ni ser ovan kallas Andean plying tool, och används till Andean Plying, ett spännande och praktiskt slags teknik där man tvinnar tills garnet når mitten, det blir alltså inget spill. Med hjälp av verktyget slipper man bryta av sitt långfinger ;-) Jag har två till salu, som jag gjort själv i amerikansk valnöt, om ngn skulle vara intresserad, bara maila =)




Jag har oxå lyckats fota min Red Robin under helgen. Jag startade helt utan mönstret, som stod hemma i bokhyllan. Bara minnet av bilden låg till grund, och sen kollade jag lite hur de gjort minskningarna. Blev rätt najs tycker jag, men tyvärr ges inga actionbilder.





Hjärtat klappar oxå intensivt för min Jadis (Asteria Cardigan), och banne mig om den inte är klar innan månaden är slut! Nepal i stickor 6 mm is da shit alltså!


/J

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag ville nog kanskemäjligensganskasäkert vara intresserad! Vad tänker du dig för pris?

Sisters in Yarn sa...

Vilken fin mössa! Var har du fått tag i mönstret. Jag tror inte jag kan sticka den bara genom att titta på bilden som du ;)

Gudrun

Janette Millbom sa...

Mönstret, som heter Robin, kommer ur en Kim Hargreaves-bok som heter Thrown together. Finns på Ravelry =) Den är buslätt att sticka.

/Janette

Eva Hudin sa...

Hej, första bilden i detta inlägg blev jag mycket förtjust i. Den kommer jag att se framför mig när jag tar fram penslar och kritor.