söndag 28 november 2010

Coowls...

...blev klar redan i somras och blev en riktig favorit! Men det har varit dåligt med tillfällen att fota den. Idag passade jag på när bloggexperten PetraO kunde bistå med lite fotografering.






Mönstret Owls är, som många känner till, ett tröjmönster stickat nedifrån och upp. Jag lyckades dock komma över en version där en suverän kvinna räknat om hela rasket till en top-down cardi! Mönstret fanns på ravelry som komplement när Owls var gratis. När Kate Davis sedan började ta betalt för det, fick top-down-versionen naturligtvis plockas bort.

Och nu ska jag fortsätta stångas med Jadis!

13 kommentarer:

Jo sa...

Snyggt! :) Vad avis jag blir på att du hann få tag på TD-mönstret. Jag stickar just nu på en långkoftevariant, men skulle helt klart vilja testa på en TD också!

Maria sa...

Så fin!!! Jag älskar verkligen färgen! Är det Cascade? Vilken tur du hade med mönstret. Den passade riktigt bra som kofta med och jag gillar koftor!

Zoo keeper sa...

Supersnygg, kul med 3/4 ärm! Har tänkt mej att försöka mej på Owls, men behöver samla lite mera självförtroende.

Sillen stickar sa...

Apasnygg tycker en sill,
kram

SF sa...

Snygg...

Christina sa...

Kul o se alla ögon vi var iväg o köpte på vår stickdejt. Tröjan e snygg, förstås

PetraO sa...

Jag hålle med Sillen - apasnygg! Kram o tack för idag!

Tina sa...

Wow, vad snygg!!
Du passar så bra i den färgern.

Anna sa...

snyggast!

Hedvig sa...

Jag gillar din blogg. Ville bara säga det... :)

Anna sa...

snygg!!!!

Kristina sa...

Väldigt snyggt! Passar bra då att du har en utmärkelse att hämta på min blogg!
Hälsningar
Kristina Lakris

Alexandra sa...

Jätte fin!! Gillar både den här tröjan & din Jadis =)