söndag 25 december 2011

Tjuvarnas Jul

Vad gör man när någon bryter sig in i ens bil och stjäl en väska med bland annat en sjal som man spunnit själv på slända och stickat för hand?

Jo, man slutar lipa och köper nytt mjukt lyxigt garn såklart!



Malabrigo Lace i färgen shocking pink, en tråd matchande kidsilk och ett Fonty Angora till kanten på en Moonlight Sonata. Som en liten vink till mig själv får sjalen heta Careless ;)



Jag har fått den finaste julklappen i år! Min kära mamma har stickad dessa söta tvåändstickade vantar till mig! Extra glad är jag eftersom jag inte själv är så sugen på tvåändstickningen, men tycker det är både fint och praktiskt. Tack snälla mamma!








14 kommentarer:

MiA sa...

Sjalen kommer bli sååå galet snygg - och härligt glada våriga färger!

Elisabeth sa...

Men å vad tråkigt att bli av med den vackra sjalen!!! Det var så'n snygg färg och mönster, och garnet blev så jämt och fint! Hoppas ersättningen blir bra - och vantarna såg väldigt mjuka och goda ut, rikgtigt juliga!

De som bryter sig in och tar saker skulle ha... ja, jag vet inte. Grrrr.

Ulla sa...

Ljuvligt att få så fina vantar och att fortfarande ha en mamma.Njut av båda.

Knitting Emma sa...

Vilka fantastiskt fina vantar! Jag måste klura ut hur man använder två färger med mönster vid tvåändsstickning, och får det att se slätstickat ut.

Trist med sjalen men den du stickar på nu ser ut att bli fin den med.

Cecilia sa...

Fy farao så trist att bli bestulen så där!
Det blir en underbar sjal, din nya!
Gillar din bannerbild, festlig, extravagant och glad!

Åsa sa...

Jag lider med dig! :(

Men vilka vantar! Jag är gräsligt sotis!!
Well done, Christina!

Blenda sa...

Jättefina vantar! God fortsättning på helgen!
/Blenda

Christina sa...

Du är VÄRD varenda MASKA... Den som har tagit bilderna ska ha en extra eloge :)

Emilia sa...

Tråkigt med fina sjalen!!!
Jättefina vantar du fått och vackra julkulor!

frisky frog sa...

Men va fan, det är ju inte klokt! Inte ens runt jul kan de jäv.... hålla fingrarna i styr. Typiskt att det var ditt unika garn i sjalen. From nu ska jag aldrig ha något hemmagkort i bilen - även om det inte knackas så många bilrutor i lilla Falkenberg (enda gången det hänt oss var vi på besök i Göteborg =/).
/Kram

knitbyme sa...

Nu har jag kollat igenom HELA din blogg o jag blir så glad av alla dina alster. Hoppas snart jag kommer igång med spinna det igen på Ingrids gamla spinnrock. Ha en underbar ledighet!

miastick sa...

Det är så för jävligt med inbrottet i din bil, jag blir galen.
Men: finfina vantar och underbar tröst-stickning!
Ses snart!

Hedvig sa...

Men å nesligt! God fortsättning på dig i alla fall! :)

Selda sa...

Vilken jättefin blogg du har! Jag blev så inspirerad när jag tittade runt lite. Dina julkulor är jättefina! Och så skrattade jag gott när jag såg den vita granen med allt tingel-tangel. :) Härligt! God fortsättning!/Gisela