söndag 23 oktober 2011

Helgens avkomma

Nu är första reginan blockad och klar! Dottern blev nöjd och den passade henne perfekt! Nu återstår bara min, men fjäderna kommer inte bli lika bra eftersom jag fick för mig att lägga till lite bredd...




I helgen har vi firat min söta mormor som fyllde 75. Jag fick i uppdrag att göra tårtor och så broderade jag ett gratulationskort. Materialet till broderierna har jag fått av min lilla mormor, ja, jag har fått mycket annat med av henne och är så glad att vara hennes barnbarn. Behöver jag säga att hon stickar dagligen? ;)





Sen fick jag nystat upp ytterligare 320 meter av mitt Seestern-garn, som ju egentligen heter Nice =) Önskar lite att min default-spin-tjocklek var tjockare, det tar en evig tid att spinna och jag får sticka på 3 mm, men samtidigt är det väl bra att få tunt, man kan ju alltid plajja på om man vill ha tjockare... Eller lära sig spinna tjockare kanske? :)


2 kommentarer:

Christina sa...

O tårtorna va sååå goda :)

Hedvig sa...

Reginan blev jättefrän! :)