lördag 14 maj 2011

Det hantverkas men bloggas ej

Men här är en lite uppdatering på ett par projekt, mest som ett livstecken =)


Sea Swallow Me har fått en ärm stickad. Återstår gör bara ärm nummer två och montering.



Sjalsticke förekommer. Nya ebenholtzstickan har kommit så jag har kunnat fortsätta på min lyxstickning. Nu är dock garnet slut så jag måste spinna upp mer... :-P Kan verkligen rekommendera stickan som jag köpt från http://www.holz-und-stein.de/ Smidigare än"Suzannes" i övergången mellan slang och spets! Tipstack till Mia.



Jag har kommit igång med en Cladonia. Det här mönster "gjorde det" för mig till skillnad frånden tidigare sjalen, Andrea´s shawl, där jag inte tyckte ränderna och spetsen harmonerade lika bra. Hittade lite växtfärgat i stashen, kanske lite mjäkiga färger, därav namnet:

Blåmes och rödtönt




1 kommentar:

Anna sa...

blå mes och rödtönt :DDD
Grejerna ser finfina ut!