söndag 13 mars 2011

Nu var det ett tag sen!

Jag har flyttat, och har således haft mycket lite tid för både handarbeta och blogg. De få stunder jag hade hade för handarbete under flytten ville jag verklig ha något superskönt i händerna. Jag tog fram mitt, inte ännu färdigspunna, garn och köpte en rundsticka i ebenholtz. Jag valde ett mönster som jag kan utantill och som man kan sticka tills garnet är slut (vilket är bra om man inte ännu vet hur mycket garn det blir ;-)

Tranquil leaves av detta mönster


Tyvärr gick en av spetsarna av så jag måste skaffa en ny :(



För någon vecka sedan besökte jag Sillen, och bevittnade när hon avslutade sin fantastiska filt. Det inspirerade otroligt och jag plockade nu fram mina gamla växtfärgade garnrester och ett mönster jag planerat länge att virka, Sunny Spread.



3 kommentarer:

Anna sa...

Så fantastiskt att du stickar i eget garn!
Jag blev också helt såld på Sillens filt!
Önskar jag kunnat vara med när ni sågs.
<3

Sillen stickar sa...

Nastysnyggfilt...kommer det bli!
Tack å va kul att du fick inspiration. kul att lära känna dig,
kramar C

Pixi sa...

Vilka härliga färger på fina rundlar!! Snyyyyyggt!! =)