söndag 22 augusti 2010

Jag kom av mig lite...


...tappade inspiration och stick-lust och visste inte var jag skulle börja. Nu känns det som om jag är på spåret igen, och den välkända startisisen har återvänt.



Mycket ansvar i livet (typ 3 barn och ansvarsfullt jobb) kan enligt Trinny och Susannah resultera i en längtan till barndomens rosa fluff, när allt var enkelt och någon annan gjorde middagen varje dag =) Kanske därför jag väljer puderrosa Angora-tweed till Bodhi mittens? Ser ut att bli rätt najs va?

Rosa fluff blev det även på rean hos Carinas garn. 4 nystan Reuma ska bli till en nätt men värmande top tänkte jag. Förslag? Kanske är det dags att prova mitt eget mönster från garnkursen? Lägga till en panel eller något annat roligt, men i övrigt slätsticka luftigt och härligt?





Den här alpackan har jag inte provat heller men nu ligger 9x166 meter och väntar på att bli en kofta. Men vad för ngn? Tips?? Ravelry känns i det här fallet som en djungel :-/





Men röd-röda knästrumpor verkar väl najs? =) Skulle vilja få in den där fjärilen från disktrasan i ngt plagg. Kanske i dessa?



Kram bloggvärlden! Jag är här i bakgrunden någonstans ;-)

7 kommentarer:

Renée sa...

Jag har beställt rheuma-garnet och det ska bli en kofta till mig själv. Har aldrig stickat i det garnet förr så det ska bli intressant!

Maria sa...

Tack för tipset med de vantarna! De var jättefina! Åh Carinas garn har rea? Det var lite av min favoritaffär förut när jag jobbade i Majorna. Nu är det försent och söndag. Suck!

Anna sa...

SKönt att sticklusten återvänt - vantarna blir jättefina, kul med pärlorna!
Och det där med längtan efter rosa kan jag känna igen mig i :)

ANNEPÅLANDET sa...

Vottene blir kjempefine! Trinny og Susannah har helt sikkert rett - jeg lærte mye nyttig av dem da de var på norsk TV for noen år siden ;-)

Så en fin genser i Thermal ull her:
http://www.ravelry.com/projects/Fibula/grapevine

Røde strømper er tingen! Blir spennende å se alt du skal lage av alt dette fine garnet!

Maria sa...

Nu har jag bloggat min vinst! Hann tyvärr inte igår. Vad tråkigt att höra att Carinas garn ska stänga och hoppas att det inte beror på att jag har bytt jobb och inte befinner mig i Majorna mer ;).

Blenda sa...

Röda knästrumpor låter kalas! Jag måste också sticka mig knästrumpor och benvärmare, har köpt coola skor som jag kommer att behöva snygga strumpor som ska synas ovanför!

Vantarna ser jättefina ut, och färgen du valt är fin (kall, på min skärm, men fin!)

/Blenda

Sillen stickar sa...

Allt fint här på bloggen!! Vi kan göra en KAL på din fina tröja, jag är på.
kram C