lördag 8 maj 2010

Startisis Maximum

Jag har SVÅR startisis för tillfället! Jag vågar inte ens tänka på hur många stickor som saknas i knit-pro-facket. Visst, jag brukar förespråka att hålla många projekt igång, men nu är det så många att jag upplever känslor av skam och även en aning förtvivlan, för att inte tala om splittring. Mina UFOn kanske får en chans under VM-stickningen men jag har svårt att välja vilken påse jag ska sticka ned mina sticksugna fingrar.

Hur drar man en gräns?





Ovan, OWLS påbörjad igår som Top Down Cardigan. Och det finns mer, men det vågar jag inte visa...

5 kommentarer:

Pixi sa...

Ohh vilken härlig färg !Ibland tror man att man har åtta armar men det e väl mest önsketänkande,hehe =)

Renée sa...

Min kompis och jag diskuterade hur många projekt man kunde ha på gång samtidigt. Då kom vi överrens om att man kan ha ett arbete för varje rum man har i sin boning. Själv har jag tre rum och kök, sen kan man ju räkna toalett, hall och klädkammare om man har lust. Jag har just nu 4 olika grejer på G men nu ska jag göra färdigt nåt innan jag börjar på nåt nytt. Ha det bra!

miaring sa...

Ja gantar att gränsen går, när alla stickor är upptagna. Det blir en hiskelig massa projekt...

SF sa...

Brukar känna när gränsen är nådd (någonstans vid 7-8) då stickar jag ikapp innan jag börjar på flera nya saker igen. Är just nu i en sådan "stickakappfas"

miastick sa...

Åååå vad det gör ont när man har startitis och försöker skärpa sig. Jag vill så gärna nysta upp mitt röda madelinetosh, men jag tvingar mig själv att låta bli. Snart ger jag upp och börjar på en ny tröja.