fredag 8 juni 2012

Shetland Trio










Kanske inte den snyggaste koftan jag gjort, men jag är hemskt nöjd med att ha lyckats få in min hemmaspunna härva shetlandsull, färgad av Vickevira, i ett projekt. När jag hade spunnit klart den mindes jag att jag hade fått fyra nystan Jamieson shetland som passade perfekt att randa med, både i tjocklek och färg! Det räckte visserligen inte till mer än en bolero, men en bolero blev det :-) Med de grön/gråa knapparna såklart ;)



Jag har utgått ifrån Mary Ann Raglan, men så fort jag lagt upp maskor och fördelat ökningarna så körde jag fritt.


7 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Så flotte bilder - og flott bolero!

Rysteribs sa...

Din bolero er så fin! Dejlige farver. Og din fotomodel! Hun ser også fantastisk ud! <3

Annuska sa...

Koftan är underbart!
Självklart är du nöjd och fint spunnet.
Har så roligt under helgen.
Kram

MiA sa...

Snygging!

Emmas dagar sa...

Väldigt fin!
Önskar jag kunde klä i sån...

Christina sa...

Vilken helhet :) Vyerna, boleron o söta du :)

Anna sa...

Så fin du är! Koftan också och att sticka i egenspunnet är något alldeles speciellt.