lördag 9 januari 2010

Det börjas så smått

Blogg 2010 fick en seg start. Har fortfarande kan man säga. Busy busy bee. Så, lite av varje:


Jag beslutade mig för att prova Miss Sophie's Hands i den härliga Wollmeise-härvan jag fick av bästa exjobbs-vännen Anna. Början ser lovande ut men jag fattar inte diagrammen uppe på handen än, men det klurar jag väl ut när jag väl kommer dit. Garnet blir fantastiskt fint uppstickat men är lite lurigt att sticka med. Det skivar sig gärna för mig :-( Jag klurar nog ut det med ;-)





Och här, mera örhängen i frivoliteter. Jag har kommit på mönstret själv *lite fånigt stolt* :-P






Fantastiska gåvor från en mini-swap jag gjorde med en ravelry-bästis from over there. Sticka nåt hemligt var grejjen, men den fantastiska tjejjen stickade TVÅ saker till mig och lade dessutom med en härva malabrigo lace!
Mössan känner ni säkert alla igen, Koolhaas av Jared Flood. Och sockorna heter Charade och är stickade i Madelinetosh sockgarn. Vilket superpaket va? Och frågan är nu vad jag ska göra med den här lilla darlingen?


3 kommentarer:

Emma sa...

Åh, vilket härligt paket!

Fjärilsörhängena är alldeles underbara. Du SKA vara stolt! Kan man köpa såna måntro? 8)

Monica Hansen sa...

Visst är det irriterande med skivande garn!

PontusGBG sa...

Roligt att se alla grejer du stickat, knutit, alla sköna färger!!!! :)
Har du sett bilderna när jag var modell för stickade barnkläder när jag var max 1 år?
-60tals retro!