fredag 29 maj 2009

Shakti-freaks

Dialog mellan mig och min son:



- Mamma, KAN jag inte få ligga på spikmattan ikväll?

- Visst, men du får ligga i sängen då, ifall du somnar på mattan (han har en loftsäng, inte lätt att få upp honom där när han väl somnat...)

- Men jag SKA inte somna mamma, jag LOVAR. Jag kan inte ligga på madrassen för då känner jag inte piggarna!

- Okej, men du får lova att inte somna då...


En kvart senare;






Vi är tre shakti-freaks i vår familj. Jag, min man och åttaåringen. Om du inte har skaffat någon än så gör det. Den är VÄL värd sina kronor! Jag vet inte hur jag skulle klara broderiet nedan om jag inte kunde spänna av nacken på den mellan trådbytena....

Godnatt bloggvärlden

/J

7 kommentarer:

Emma sa...

Har också en, och ja, den är verkligen underbar! Min lille tvååring har dock inte upptäckt tjusningen än (den är VASS!) så hittills får jag ha den ifred. Förutom för maken då...

ida sa...

jag är likadan, fast somnat har jag aldrig gjort. ;-)

ANNEPÅLANDET sa...

Påfuglbroderiet er virkelig fantastisk. Blir spennende å se det ferdig!

Jeg har registrert at mange svenske bloggere har shakti-matte, og har veldig lyst på en. Får man kjøpt dem i butikk, eller kun på nettet? (Vi skal en tur til Göteborg i sommer, og jeg tenkte kanskje jeg kunne kjøpe en der - har aldri sett dem i Norge).

Syren-saft har jeg aldri hørt om før. Finnes det en oppskrift???

Emmas dagar sa...

Jag köpte en igår :-)
Ska bli spännande att prova!

Monica Hansen sa...

Jag såg att Gröna Boden i Vasastan har tagit in uppblåsbara kuddar från Shakti med piggar på.. tips:)

Trevlig Pingst!

Efwa - Medea sa...

ja visst är den härlig. När jag har ont i min axel (nästan jämt) använder jag den som smärtlindring. Det blir verlkligen mycket bättre efter en stund på mattan.

Helena sa...

Här slåss jag och dottern om vems tur det är:) Bästa investeringen jag någonsin gjort, min muskelknut som jag haft på högeraxeln i 8 år! är helt borta!