onsdag 11 juni 2008

Jag måste gnälla!

Jag har inte varit här på blogspot särskilt länge, men tillräckligt länge för att reta ihjäääl mig på deras kommentarsystem. Det är helt otroligt klumpigt. Man kan ju inte svara folk ordentligt. Många gånger har jag saknat möjligheten att svara en person på en kommentar, både i min blog och i andras bloggar. Denna möjlighet har funnits läääänge på Livejournal.com där jag hängt på olika bloggar sen -98 tror jag (shit, det är typ 10 år sen, haha). Dessutom får man mail när någon svarat på ens inlägg eller kommentarer och man behöver inte få allas kommentarer i inboxen för det! Det stör mig oerhört eftersom det sabbar hela poängen med blog tycker jag - kontakten med andra. Hur brukar ni göra när ni vill kommentera någon? Svarar ni i deras blog i ett helt annat inlägg för att ni ska vara säkra på att kommentarsförfattaren får ert meddelande eller svarar ni på plats och hoppas att personen går tillbaka till alla bloggar de kommenterat och kollar om någon svarat? Verkar vansinnigt. Funderar över att gå tillbaka till livejournal igen faktiskt. (de har också en knitting community med 7926 medlemmar - alltid någon som svarar... ;-)

Om någon vill se deras förträffliga trådsystem för kommentarer kan ni kolla här;

http://community.livejournal.com/knitting/9452530.html

(notera hur man får en preview av länken genom att föra musen över...)

Inga kommentarer: